Αναρτήθηκε από: lucifer, στίς 2/12/2016, στην κατηγορία " Τεχνολογία"
Εμφανίσεις: αυτό το άρθρο έχει διαβαστεί 1843 φορές
Τοποθεσία: Greece

Average rating: 5,0
2 αξιολογήσεις
Διαίρει και βασίλευε

Η μέθοδος “διαίρει και βασίλευε” μας κάνει να σκεφτόμαστε την πολιτική ή τον πόλεμο. Όμως και ως τεχνική μπορεί να χρησιμοποιηθεί από έναν οδηγό μοτοσυκλέτας για να κερδίσει ένα παραπάνω πλεονέκτημα στην πίστα. Φυσικά αυτό στο οποίο αναφερόμαστε είναι οι στροφές και η ικανότητα ενός οδηγού να τις χωρίσει σε τρία διαφορετικά τμήματα, την είσοδο, την έξοδο και το μεσαίο τμήμα. 

Ο λόγος που χρησιμοποιούμε αυτή την τεχνική είναι το ότι αποδείχτηκε πολύ αποτελεσματική στο να απλοποιήσει την επίλυση του “προβλήματος”. Στην επιστήμη των υπολογιστών το πρόβλημα είναι ένα σύνολο αριθμών. Στον πόλεμο είναι όταν ο αντίπαλος υπερτερεί αριθμητικά από σένα. Στην οδήγηση μοτοσυκλέτας είναι ένα πλήθος σημείων αναφορών τα οποία αποτελούν μια στροφή. Χωρίζοντας αυτά τα “προβλήματα” (είτε αριθμούς είτε αντιπάλους είτε σημεία αναφοράς) σε μικρότερα, πιο αντιμετωπίσιμα εμπόδια, σε βοηθά  να εξασκήσεις όλες τις ικανότητες που κατέχεις για να τα αντιμετωπίσεις πιο αποτελεσματικά. Ήδη έχεις κατανοήσει πώς να μπαίνεις σε μια στροφή, πώς να οδηγείς κατά τη διάρκειά της και πώς να βγαίνεις από αυτή. Τώρα είναι η ώρα να κόψεις λίγο ταχύτητα για να μπορέσεις να εκτελέσεις κάθε ενέργεια με απόλυτη ακρίβεια χωρίς να υπερφορτώσεις το μυαλό σου. 

Ας ξεκινήσουμε με την είσοδο στη στροφή, το τμήμα που πρέπει να περιλαμβάνει ένα σημάδι που κλείνεις το γκάζι, ένα σημάδι που πατάς το φρένο, ένα σημάδι όπου αφήνεις τα φρένα και ένα σημάδι όπου εκεί αρχίζεις να στρίβεις. Καθώς πλησιάζεις την στροφή, σκέψου μόνο αυτά τα σημάδια. Εάν πετύχεις τα σημάδια αυτά νωρίς, τα πράγματα θα γίνουν έτσι όπως πρέπει και μετά θα συνεχίσεις χαρούμενος  προς τη σωστή πορεία σου. 

Να έχεις στο μυαλό σου μια λίστα με ένα κενό πεδίο για κάθε ένα από τα παραπάνω. Όταν πετύχεις το σημάδι που κλείνεις το γκάζι, βάλε το αντίστοιχο τσεκ στο μυαλό σου, όταν πατήσεις το φρένο, επίσης (οι πιο έμπειροι οδηγοί που κάνουν trail brake στη στροφή έχουν μιά άλλη σειρά για αυτά τα σημάδια). Τώρα που τελείωσε αυτή η λίστα, πέταξέ την και φτιάξε μια καινούργια για το μεσαίο τμήμα της στροφής. Ό,τι άφησες πίσω σου έχει τελειώσει και δεν έχεις να ανησυχείς για τίποτα εκτός εάν έχεις κάνει κάτι λάθος οπότε έχεις το χρόνο να το σκεφτείς και να προετοιμαστείς κατάλληλα κατά τη διάρκεια της επόμενης ευθείας. 

Τώρα που διανύεις το μεσαίο τμήμα της στροφής, συγκεντρώσου στο apex και το σημάδι όπου έχεις βάλει για να ανοίξεις το γκάζι. Εάν πετύχεις σωστά αυτά τα σημεία και όσο περισσότερο προπονείσαι, γύρο με γύρο, προπόνηση με προπόνηση, θα έχεις προετοιμαστεί πλέον τέλεια και για την έξοδο της στροφής. Τσέκαρε το κουτάκι που έχεις βάλει στο μυαλό σου για το apex, τσέκαρε και το δεύτερο για το σημείο που άνοιξες σωστά το γκάζι και μετά πέτα τα και αυτά στο καλάθι αχρήστων του μυαλού σου. Εάν δεν έκανες κανένα λάθος στα δυο πρώτα κομμάτια της στροφής, το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να πετύχεις το σημάδι της εξόδου, να διαχειριστείς σωστά το γκάζι για να έχεις καλή πρόσφυση και να επανέλθεις στην κατακόρυφη θέση πάνω στη σέλα σου για να προετοιμάστείς σωστά για το επόμενο τμήμα της πίστας.

Συμβαίνουν πολλά πράγματα από τη στιγμή που θα πάρεις τη θέση εισόδου στη στροφή μέχρι τη στιγμή που θα σηκώσεις το σώμα σου βγαίνοντας από αυτήν. Το να τα ανακατέψεις όλα αυτά, θα έχει ως αποτέλεσμα να υπερφορτώσεις τις αισθήσεις σου. Αυτό οδηγεί σε λάθη και τα λάθη οδηγούν συνήθως σε πτώση. Το να χωρίζεις τη στροφή σε τμήματα σου επιτρέπει να δουλεύεις συστηματικά λίγο λίγο, επιτρέποντας στον εγκέφαλό σου να εστιάζει σε λιγότερα πράγματα ανά milisecond. Αυτή είναι η σημασία του “διαίρει και βασίλευε”.

Από το περιοδικό sportrider.com

Μετάφραση από το πρωτότυπο: Gilu